Software Defined Vehicle (SDV) néven új stratégiai irányt jelentett be ma délelőtt a Hyundai Motor Group, a Kia és a Hyundai márkák tulajdonosa. A teljesen újragondolt logika mentén felépített, távolról frissíthető (OTA – Over-the-air), folyamatosan hálózaton lévő autókhoz a cég vadonatúj operációs rendszert fejleszt, és arra készül, hogy 2025-re már 20 millió autója lehessen becsatlakozva a cég Connected Car Services (CCS) néven emlegetett központi rendszerébe.
A cég elengedhetetlennek tartja, hogy az autói folyamatosan frissek és naprakészek legyenek. Ennek eléréséhez az autók biztonsági, kényelmi, kapcsolódási, adatbiztonsági és meghajtással kapcsolatos funkciói OTA frissíthetőek legyenek. A következő generációs EV platformra, az integrált vezérlőkre és a házon belül fejlesztett Connected Car Operating System (ccOS) rendszerre támaszkodva minden a csoport által gyártott autó legkésőbb 2025-től képes lesz OTA frissítések fogadására. Ez igaz lesz a tisztán elektromos autók mellett a többi meghajtású, illetve a korábban gyártott autók egy része is, de 2023-tól minden frissen bejelentett modell rendelkezik majd ezzel a képességgel. Az összekapcsolt rendszerek által létrehozott adatplatform innovatív szolgáltatások biztosítását teszi majd lehetővé, együttműködve a logisztikai és vendéglátási ipar más szereplőivel is. A következő évtől a csoport extra szolgáltatásokat is fog tudni biztosítani a Feature on Demand (FoD) rendszeren keresztül, amivel az autósok a korábbinál is nagyobb szabadságot és több lehetőséget kapnak majd az autóik személyre szabásához.
A Hyundai Motor Group eM és eS néven két új villanyautós platformot is bevezet a következő években. Mindkettőnek az alapját az Integrated Modular Architecture (IMA) adja, az első autók pedig 2025-től várhatók. A kifejezetten elektromos autókhoz tervezett eM platform minden szegmensben használható lesz, és a jelenlegi villanyautókhoz képest 50%-kal nagyobb hatótávot és hármas szintű önvezetést biztosít majd. Az eS platform a speciális feladatokhoz épített elektromos járművekhez biztosít majd gördeszka alvázat, amire majd az üzleti ügyfelek igényeinek megfelelő járművek készülhetnek. Mivel mindkettő platform alapja az IMA, lehetőség lesz a legfontosabb komponensek, mint a motorok vagy az akkumulátorok, egységesítésére, modulárissá tételére.
Az új architektúrák lehetővé teszik a vezérlőegységek összevonását, hogy a jövőben ezek hatékonyabban és egyszerűbben frissíthetőek legyenek. Ez lehetővé teszi majd, hogy különböző felhasználói köröknek vagy régióknak eltérő igényeire is egyszerűbben reagálhasson a vállalat. Az infotainment és az ADAS (Advanced Driver Assistance System) rendszerek lesznek az elsők, amelyek egy jelentős fejlesztést követően élvezhetik majd az új technológia előnyeit.