V2X kommunikáció

A V2X, vagyis a Vehicle to Everything technológia lehetővé teszi a kommunikációt a járművek és környezetük között. A V2X segítségével gond nélkül lehet haladni, anélkül, hogy látnánk. A hagyományos szenzorokkal szemben, amelyek megpróbálják reprodukálni a már meglévő érzékeinket (pl.: látás), a V2X egy teljesen új dimenziót kínál az emberi és a gépi érzékeléshez. Ez az szenzor akár egy mérföldes körzetben képes „látni” minden akadályon és sarkon túl. A V2X kommunikációs technológia két fő probléma megoldására törekszik: biztonság és mobilitás.

Pécsike – az e-közbringa rendszer

Pécsike egy elektromos közösségi kerékpármegosztó rendszer, ami 2019. június. 19-én indult.

A Pécsike fő célja, hogy „minél többen használják a kerékpárokat mindennapi életük során, ezzel is csökkentve a város lég- és zajszennyezését, valamint a forgalmi dugókat. Ezenkívül törekednek arra, hogy ezt a hatékony és környezetbarát alternatívát népszerűbbé tegyék a belvárosban utazók körében.

Érintés nélküli fizetés a Matatu buszokon

A kenyai Matatu buszszolgáltató Nairobiban egy érintés nélküli fizetési pilotot vezetett be. Ezzel a módszerrel felgyorsítják a készpénz nélküli viteldíj fizetését, illetve a COVID-19 járvánnyal szemben is csökkentik a terjedés esélyeit.

A végső cél az érintés nélküli fizetés megszervezése az összes Matatu buszjáraton, amely országszerte meghatározó közlekedési mód, így akár 10 000 busz is készpénzmentes lehet.

Velocia applikáció

A forgalmi dugóknak hatalmas ára van, akár a mérsékelt produktivitást, a környezetszennyezést, a társadalmi egyenlőséget vagy csak puszta csalódottságot nézzük. Az emberek városokba való költöznése folyamatos, de az új infrastruktúra kiépítése nehéz és költséges.

A Velocia egy olyan alkalmazás, amely a már meglévő erőforrások felhasználásával jutalmazza az utazókat azért, mert nem egyedül utaznak. Az embereket - nem pedig a technológiát - helyezik az okos mobilitási megoldásaik középpontjába.

WIShelter Covid-19 platform

A WIShelter platformon a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy feltöltsék és digitálisan igazolják a COVID-19 tesztjük eredményeit. Ezzel a nemzetközi utazást is megkönnyítik, mert a platform segítségével bizonyíthatják, hogy nem koronavírus-fertőzöttek. A WIShelter platform egyszerűsíti a határokon a biztonsági ellenőrzést, és megkönnyíti a belépés folyamatát, amely nemcsak a repülőtereken, hanem a turisztikai desztinációknál is csökkenti a kockázatot és növeli az utasok utazási élményét

Kerékpáros forgalomszámlálás

A LogLine-nál elkötelezettek a kerékpáros közlekedés és az élhető városok mellett, ezért munkatársai fontosnak tartják, hogy minél több fejlesztő, üzemeltető, tervező számára legyenek elérhetők olyan adatok a városi kerékpáros közlekedésről, amelyek segítségével biztonságosabbá, jobban használhatóbbá tehetők a közlekedési létesítmények. A kifejlesztett eszköz az elhaladó kerékpáros (vagy más jármű) útkeresztmetszetben mért pozícióját, sebességét, illetve a járművek megkülönböztetését lehetővé tévő tengelytávolságát tudja mérni.

Mária Valéria Bike

A Mária Valéria Bike Esztergom és Párkány országokon átívelő közösségi kerékpárkölcsönző rendszere. A két városban 14 gyűjtőállomás található, amelyeken összesen 60 hagyományos és 45 elektromos kerékpár áll rendelkezésre.

A rendszer kompatibilis a 2013-ban létesült úttörőnek számító Esztergom Bicikli (ebi) kerékpárjaival, így a két rendszer összesen 20 állomásból és 165 kerékpárból tevődik össze.

Az éves és féléves bérlet mellett, napi, 3 napos vagy heti bérletek is válthatók, fizetésnél forintot és eurót is elfogadnak.