Pontevedra, az autómentes város

Pontevedra városvezetése egy autómentes városmodellt hozott létre. A modell központi gondolata az, hogy a város megfelelő működéséhez szükséges autók száma jóval alacsonyabb, mint gondolnánk, ugyanakkor gondoskodni kell a városi közlekedés hatékony és dinamikus működéséről, az összetett igények kielégítésével. A hagyományos városmodellek leginkább a gépjárművekre összpontosítanak, míg a gyalogosokat szinte teljesen figyelmen kívül hagyják.

Virtuális erőmű Rheintal rágióban

A virtuális erőművek az erőforrások széles köréből gyűjtik az energiát, és továbbítják azokat a hozzájuk kapcsolódó elosztóhálózatokhoz. A rendszernek ehhez képesnek kell lennie egyensúlyt teremteni a megújuló energiaforrások felhasználásakor fellépő áramingadozások között. Ezért a legtöbb kombinált erőmű energiamegtakarító rendszerrel rendelkezik.

India okos város küldetése

Az indiai okos város misszió célja olyan indiai városok támogatása, amelyek megteremtik az alapvető infrastruktúrát, megfelelő életminőséget, tiszta és fenntartható környezetet és intelligens megoldások alkalmazását a városlakók számára. A hangsúlyt a fenntartható és inkluzív fejlődésre összpontosítják. Olyan modelleket, projekteket szeretnének létrehozni, amelyek megismételhetők, példaként és katalizátorként szolgálhatnak más települések fejlesztéséhez az ország többi területén is.

Waymo

A Waymo projekt célja, hogy egy biztonságos és egy teljesen önvezető technológiára épített új közlekedési módot hozzanak létre. Az önvezető járművek ígéretes lehetőségek a közúti közlekedés biztonságosabbá tételéhez, és több millió ember számára kínálhatnak új mobilitási lehetőségeket. A technológiát a világ leghosszabb és legnehezebb vezetési pályáin tesztelték, több mint 16 millió kilométeren tesztelték közúton és több mint 11 milliárd kilométeren különböző szimulációkban. Ez több száz é

Közösségileg összekapcsolt és automatizált parkolás Németországban

Különösen a nagyvárosokban a mai napig probléma a szabad parkolóhelyek keresése. A jövőbeni parkolókeresések időtartamának lerövidítése érdekében a Bosch olyan megoldásokat fejlesztett ki, amelyek hasznos információkkal szolgálnak a járművezetőknek az elérhető parkolóhelyekről. Az innovatív parkolási lehetőség segít a parkolóhelyek gyors felkutatásában. A szenzorok és a kihelyezett hardverek segítségével a járművek azonosítják a szabad parkolóhelyeket, amint elhaladnak mellette. A parkolást keresõ vezetõk a közössé

Strøget gyalogosbarát városrész

Az 1960-as évekre a megnövekedett autóforgalom miatt használhatatlanná váltak Koppenhága belső, szűk történelmi utcái. A városvezetés 1962-ben úgy döntött, kísérleti jelleggel lezárja a keleti városrészben a Frederiksberggade és Kongens Nytorv közötti utcák egy részét a gépjárműforgalom elől. A kétéves tesztperiódus annyira jól sikerült – tisztább levegő, csendesebb környék, autómentes, gyalogosbarát közlekedés, elégedett helyi lakosok és látogatók –, hogy a tesztidőszakot követően állandó jelleggel, további utcákat és tereket bevonva korlátozták a belvárosban az autóforgalmat.

Digitális Városkártya

Helsinki városa 2009 és 2012 között sikeresen tesztelte a digitális városkártya bevezetését. A kártyát közlekedési, egészségügyi és könyvtári szolgáltatások igénybevételénél lehetett használni, és NFC technológiával is ellátták. A tesztidőszak alatt azt is vizsgálták, mennyire zökkenőmentes a szolgáltatások igénybevételénél a különböző önkormányzati szervek közötti kommunikáció és adatszolgáltatás. A teszt sikeresen lezárult, azonban a város úgy látja, a mobil technológia hamarosan kiszorítja a kártyákat, így bevezetésére ebben a formában nem került sor.

Intelligens városi logisztika Ausztriában

Az intelligens városi logisztika kezdeményezés célja egy olyan osztrák platform létrehozása, amely támogatja és fellendíti az intelligens megoldások terjedését a városi logisztika területén. A platform további szándék az, hogy az érdekelt felek alaposabban megismerjék a témát, elfogadtassák az innovatív technológiákat, együttműködési folyamatokat indítsanak, és ösztönözzék a pilot projektek létrejöttét. Körülbelül 57 000 projektre 600 millió eurót különítettek el 2013-tól az éghajlatvédelem és a fenntartható energia támogatására.

VOR AnachB - osztrák közlekedési applikáció

A VOR AnachB egy osztrák, okostelefonon elérhető közlekedési és intermodális útvonaltervező. A rendszerben, hogy eljussunk A-ból B-be, össze lehet kötni Ausztrián belül a közösségi közlekedést, az autós, kerékpáros és a gyalogos közlekedéseket. Egy közös adatbázisból dolgozva, a forgalmi helyzetet és a parkolóhely keresési idejét is beleszámítva, valós utazási idő számítást és összehasonlítást tud megadni a rendszer az összes közlekedési lehetőségre vonatkozóan.