Kapcsolódó alrendszer

Okos közlekedés

V2X kommunikáció

A V2X, vagyis a Vehicle to Everything technológia lehetővé teszi a kommunikációt a járművek és környezetük között. A V2X segítségével gond nélkül lehet haladni, anélkül, hogy látnánk. A hagyományos szenzorokkal szemben, amelyek megpróbálják reprodukálni a már meglévő érzékeinket (pl.: látás), a V2X egy teljesen új dimenziót kínál az emberi és a gépi érzékeléshez. Ez az szenzor akár egy mérföldes körzetben képes „látni” minden akadályon és sarkon túl. A V2X kommunikációs technológia két fő probléma megoldására törekszik: biztonság és mobilitás.

Pécsike – az e-közbringa rendszer

Pécsike egy elektromos közösségi kerékpármegosztó rendszer, ami 2019. június. 19-én indult.

A Pécsike fő célja, hogy „minél többen használják a kerékpárokat mindennapi életük során, ezzel is csökkentve a város lég- és zajszennyezését, valamint a forgalmi dugókat. Ezenkívül törekednek arra, hogy ezt a hatékony és környezetbarát alternatívát népszerűbbé tegyék a belvárosban utazók körében.

WIShelter Covid-19 platform

A WIShelter platformon a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy feltöltsék és digitálisan igazolják a COVID-19 tesztjük eredményeit. Ezzel a nemzetközi utazást is megkönnyítik, mert a platform segítségével bizonyíthatják, hogy nem koronavírus-fertőzöttek. A WIShelter platform egyszerűsíti a határokon a biztonsági ellenőrzést, és megkönnyíti a belépés folyamatát, amely nemcsak a repülőtereken, hanem a turisztikai desztinációknál is csökkenti a kockázatot és növeli az utasok utazási élményét

Kerékpáros forgalomszámlálás

A LogLine-nál elkötelezettek a kerékpáros közlekedés és az élhető városok mellett, ezért munkatársai fontosnak tartják, hogy minél több fejlesztő, üzemeltető, tervező számára legyenek elérhetők olyan adatok a városi kerékpáros közlekedésről, amelyek segítségével biztonságosabbá, jobban használhatóbbá tehetők a közlekedési létesítmények. A kifejlesztett eszköz az elhaladó kerékpáros (vagy más jármű) útkeresztmetszetben mért pozícióját, sebességét, illetve a járművek megkülönböztetését lehetővé tévő tengelytávolságát tudja mérni.

Mária Valéria Bike

A Mária Valéria Bike Esztergom és Párkány országokon átívelő közösségi kerékpárkölcsönző rendszere. A két városban 14 gyűjtőállomás található, amelyeken összesen 60 hagyományos és 45 elektromos kerékpár áll rendelkezésre.

A rendszer kompatibilis a 2013-ban létesült úttörőnek számító Esztergom Bicikli (ebi) kerékpárjaival, így a két rendszer összesen 20 állomásból és 165 kerékpárból tevődik össze.

Az éves és féléves bérlet mellett, napi, 3 napos vagy heti bérletek is válthatók, fizetésnél forintot és eurót is elfogadnak.

Intelligens közvilágítás

Az Intelligens közvilágítás projekt célja, hogy megvizsgálja, hogyan lehet a meglévő közvilágítási hálózatot továbbfejleszteni az adatok összegyűjtésére és felhasználására. A projektben is feltárták, hogyan lehet megosztani az adatokat és hozzáférhetővé tenni az információkat.

A projekt fő célkitűzései a következők voltak:

RoadBotics

A RoadBotics lehetőségeket nyújt a közösségeknek, hogy objektív, adatközpontú döntéseket hozzanak útjaikkal és infrastruktúrájukkal kapcsolatban.

Automatizálják az ellenőrzéseket és hasznosítható adatokat állítanak elő az úthálózatokról, ideértve az egyes vészhelyzetek azonosítását, például a kátyúkat vagy a feltöredezett aszfaltot. Részletes térképeik, elfogulatlan értékeléseik és gyakorlati eszközeik időt és adófizetői dollárokat takarítanak meg több száz közösség számára az Egyesült Államokban és szerte a világban.

 

Park 915 applikáció

A Park 915 valós időben megmutatja az embereknek, hogy pontosan hol vannak a városban rendelkezésre álló parkolóhelyek. Az autóvezetők elkerülhetik a telített parkolókat, és közvetlenül azokra az utcákra vezethetnek, ahol szabad parkolóhelyek találhatók, ezzel időt és frusztrációt takarítva meg. Az új alkalmazás lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül a telefonjukról fizessenek és értesítéseket kapjanak, arról, hogy a parkolójegyük hamarosan lejár.

Curiosity Lab

A Peachtree Corners-i Curiosity Lab egy állami finanszírozású élő laboratórium, amelynek célja, hogy valós világban tesztkörnyezetet biztosítson az új generációs okos mobilitás és az okos városi technológia előmozdításához.

Egy 500 hektáros technológiai parkban található, ahol 7500 ember dolgozik és több mint 1000 ember él. A Curiosity Lab egyedülálló infrastruktúrát és támogató kormányzatot kínál az innováció megkönnyítésére.

A kezdő startupok, az egyetemek és vállalatok mind szabadon csatlakozhatnak az innovációs ökoszisztémához.