A Kínai Vasúti Társaság (CRRC) bevezette az autonóm vezetésű, vágány- és vezeték nélküli villamost, ami jelentős előrelépés az Autonomous Rapid Transit (ART) néven ismert tervezés és technológia terén. Az ART lényegében egy LiDAR által vezetett csuklós buszrendszer a városi és elővárosi személyszállításhoz. A világ első ilyen vonalát a CRRC Zhuzhou Institute Co Ltd. fejlesztette ki, és 2017-ben, a Huan tartománybeli Zhuzhouban mutatták be. A terméket úgy írták le, mint egy busz és egy villamos kereszteződése, általában "vágány nélküli villamosnak" nevezik. Bár a rendszert angolul "autonómnak" nevezik, az összes eddig gyártott modell kormánykerékkel ellátott vezetői pozícióval rendelkezik.
A telepítésnél lényegesen alacsonyabb költséggel kell számolni, mivel nem szükséges a vasútnak az útpadra történő beépítése. A "villamos" szaggatott-felfestett vonalat követve közlekedik, amelyet optikai, LiDAR, radar és GPS technológiával követ nyomon. A járművek gumiabroncsokon közlekednek, kétirányúak, és több kocsival, valamint biztonsági funkciókkal és kommunikációs technológiákkal rendelkeznek, amelyek hozzájárulnak a flottakezeléshez és a menetminőséghez.
A kocsik meghajtásához szükséges áramfelvétel a megállókban kialakított töltési pontokon valósul meg, amelyekre áramszedőkkel kapcsolódnak a járművek, így lítium-titán akkumulátorokkal teljesen feltöltött állapotban 40 km-es távot képesek megtenni. Az akkumulátorok töltési ideje 30 másodperc egy 3-5 km-es távra, de 10 perces töltéssel már 25 km-re elegendő áramot tudnak vételezni.
Egy három kocsival rendelkező ART busz 70 km/h (43 mph) sebességgel képes utazni, és akár 300 utas szállítására is képes.