Kapcsolódó alrendszer

Okos közlekedés

SMARTA projekt

Az európai vidéki tömegközlekedési szolgáltatások nehéz helyzetben vannak, többek között a megszorító intézkedések, a demográfiai változások és a közlekedés és a telekommunikáció infrastruktúrájának rossz összeköttetése miatt. A szolgáltatások körének hiánya, beleértve a közlekedést, a vidéki térségekben nagymértékben alakult ki a személyautóktól való függés. Az elkerülhetetlen eredmény az, hogy az autó nélküli személyek mások által nyújtott fuvaroktól függenek, ami gyakran azt jelenti, hogy korlátozott lehetőségek vannak a társadalomban való részvételre.

eGo CarShare

Az eGo CarShare egy autómegosztossal foglalkozó vállalat. Küldetésük, hogy a város lakosságát autómentes életmódra inspirálják, amely pozitív hatással lehet környezetükre, egészségükre és életmódjukra. Céljuk, hogy Colorado egy "menőbb" és egészségesebb környezetű településsé váljon.  A vállalat számára az autómegosztás egy szolgáltatás, nem üzleti céllal működik. Igyekeznek  az árakat a lehető legalacsonyabban tartani, amennyire csak lehet. Mint egy küldetésorientált nonprofit szervezet, a hangsúly a közösség kiszolgálásán és egy fenntarthatóbb jövő kialakításán van.

Gohio Commute

A Gohio Commute, a NOACA programja, amellyel az ingázók könnyen tervezhetik, párosíthatják, naplózhatják útjaikat. Mindenki számára elérhető ez a szolgáltatás, aki uyahoga, Geauga, Lake, Lorain, and Medina megyék valamelyikében él, dolgozik vagy tanul. Az interktív platform olyan információkkal szolgál a felhasználók számára, amely által azok meghozhatjkák a legokosabb döntést, ezáltal pénzt spórolhatnak,  megőrizhetik az egészségüket vagy a levegőtisztaságot.

U-Car

A meglévő YouBike nyilvános kerékpár és az U-Motor elektromos robogó közösségi használata mellett a Taipei városi önkormányzat elindítja az U-Car elektromos autók megosztási rendszerét, hogy hatékonyabb szállítási lehetőséget biztosítson.

Ha:mo Ride

A Toyota Ha:mo (Harmonikus Mobilitás) nevű projektje 2014-ben indult és egy új generációs közösségi hálózat fejlesztésével foglalkozik. Olyan helyi közlekedéssel kapcsolatos megoldásokat támogat, amelyekkel az egyéni és tömegközlekedés közti váltás zökkenőmentesebbé válhat. Cél alacsonyabb CO2 kibocsátású, energiahatékonyabb és helytakarékosabb közlekedés megvalósítása. A projekt keretében a francia Grenoble-ban egy elektromos autómegosztó hálózatot is tesztelnek.

Lyft (közösségi autómegosztás)

A közösségi telekocsi alkalmazás a hagyományos fuvarmegosztás mellett két társalkalmazás segítségével további differenciált szolgáltatást tesz lehetővé. A Lyft Plus segítségével egyszerre hat utast is szállítani képes autók közül választhatnak a felhasználók. A Lyft Line segítségével pedig az azonos útvonalon közlekedő felhasználók oszthatják meg fuvarköltségeiket, közösen igénybe véve a szolgáltatást. Legújabb szolgáltatásuk pedig a munkáltatókat célozza, munkavállalóik rendszeres szállítása szervezhető segítségükkel.

Uber (közösségi autómegosztás)

Alkalmazásaik segítségével zökkenőmentesen kötik össze az utasokat a sofőrökkel, hogy egyszerűbbé váljon a közlekedés a városokban, és az utasoknak több lehetősége, a sofőröknek pedig több fuvarja legyen. Az Uber a 2009-es megalakulása óta már több száz városban elérhetővé vált, és folyamatosan növeli globális jelenlétét, közelebb hozva egymáshoz az embereket és városaikat.

Getaround (közösségi autókölcsönzés)

Peer-to-peer autókölcsönző szolgáltatás. Az alkalmazás segítségével a felhasználók egymás kihasználatlan autóit tudják kikölcsönözni. A bérbeadók meghatározzák az elérhető időszakokat, illetve hogy kinek adják kölcsön a gépkocsijukat. Akár egy órára is lehet autót bérelni. A kétoldalú visszajelzések segítségével kiszűrhetők a nem megbízható felhasználók. A rendszer 24/7 asszisztenciával és biztosítással támogatja szolgáltatást igénybe vevőket.

Turo (közösségi autókölcsönzés)

Közösségi autókölcsönző szolgáltatás. Az alkalmazás segít összekötni a kihasználatlan autóval rendelkező tulajdonosokat az autó nélküliekkel. Az autóbérlés időtartama jellemzően egy nap vagy akár hosszabb időintervallum. A bérbeadók meghatározzák, mikor, mennyi időre és hol elérhető az adott gépkocsi, a bérlő az oldalon keresztül lefoglalja és előre befizeti a használat díját. A bérbeadó a kocsi átvételekor jut az összeghez a rendszeren keresztül. A kétoldalú visszajelzések segítik a szolgáltatás színvonalának fenntartását.