A projekt célja Debrecen város digitális térképének feltöltése különböző üzletek, szervezetek, turisztikai célpontok (point of interest - POI) helyadataival. Ennek megvalósításához gimnazista diákok segítségét kérte az EDC Debrecen, akik így teljesíteni tudták kötelező közösségi szolgálataik óraszámait. A diákok 2x6 fős csoportokban, kollégák kíséretében 3 hét alatt bejárták Debrecen Nagykörúton belüli területét, és közben minden POI-ről fényképet készítettek, amit azután a szükséges információkkal együtt feltöltöttek egy adatbázisba. Ez gyakorlatilag a történelmi Debrecen területe, egy 4 km²-es terület, közel kétezer POI-tel. Az adatbázisban megadták többek között a POI GPS koordinátával ellátott címét, nyitvatartási idejét, egyéb elérhetőségeit.
Azokat a POI-ket, amelyek eddig nem szerepeltek a Google Maps-en, a diákok feltöltötték, a már meglévőket pedig frissítették, amennyiben azok adatait hiányosnak vagy elavultnak találták.
A projekt végén, mely 28 munkanapot és összesen 755 munkaórát tett ki, az adatbázisban 39 fő közös munkája nyomán:
• 1.810 bejárt és feljegyzetelt POI;
• 2.578 fénykép;
• 1.176 Google Maps-re feltöltött információval kiegészített POI született.
Ennek köszönhetően egyes POI-ek mindössze néhány hét leforgása alatt 1.000 feletti látogatottságot értek el.
A projektet elnyerte a Magyar Marketing Szövetség Diamond Awards 2020 díját Tartalommarketing kategóriában. A Marketing Diamond Awards célja, hogy a sikeres, hatékony marketing-megoldások elismerésével és azok széleskörű népszerűsítésével hozzájáruljon az igényes, szakmailag helyes gyakorlat elterjedéséhez, valamint segítse a marketingszakma szereplőit a minél színvonalasabb marketingtevékenység végzésében.
A projekt sikerességét mutatja, hogy 2021-ben megismételték, ekkor a cél már a korábban feltérképezett POI-k leellenőrzése és frissítése mellett a város más forgalmas területeinek feltérképezése volt. Így esett a választás a belváros mellett a Tócóskertre és a Széchényi kertre, mely a város egyik legnépesebb lakóövezete, valamint a Nagyerdei körúton belüli részre, mely a leginkább felfutott szabadidős terület, számos újonnan alakult étteremmel és üzlettel.
A projektben 4 iskola 20 diákja vett részt.
A projekt végén, mely 32 munkanapot és összesen 535 munkaórát emésztett fel, az adatbázisban:
• több mint 1 000 bejárt és feljegyzetelt POI;
• kb. 3 000 fénykép;
• közel 200 a Google Maps-re újonnan feltöltött POI szerepelt.