CityAirbus légitaxi
A CityAirbus egy négyüléses, multikopteres, elektromos, függőlegesen fel- és leszálló jármű (eVTOL), amely fejlesztése 2016-ban kezdődött meg, és 2019 májusában hajtotta végre első nyilvános repülését.
A CityAirbus egy négyüléses, multikopteres, elektromos, függőlegesen fel- és leszálló jármű (eVTOL), amely fejlesztése 2016-ban kezdődött meg, és 2019 májusában hajtotta végre első nyilvános repülését.
A világ vezető autonóm légi járműveket (AAV) fejlesztő vállalata, az EHang bejelentette, hogy Guangzhou-t választotta első mintavárosnak, ahol egy kísérleti légi közlekedési hálózatot fognak létrehozni, amely biztosítja a biztonságos, gyors, környezetbarát és költséghatékony utas- és áruszállítást.
A V2X, vagyis a Vehicle to Everything technológia lehetővé teszi a kommunikációt a járművek és környezetük között. A V2X segítségével gond nélkül lehet haladni, anélkül, hogy látnánk. A hagyományos szenzorokkal szemben, amelyek megpróbálják reprodukálni a már meglévő érzékeinket (pl.: látás), a V2X egy teljesen új dimenziót kínál az emberi és a gépi érzékeléshez. Ez az szenzor akár egy mérföldes körzetben képes „látni” minden akadályon és sarkon túl. A V2X kommunikációs technológia két fő probléma megoldására törekszik: biztonság és mobilitás.
Pécsike egy elektromos közösségi kerékpármegosztó rendszer, ami 2019. június. 19-én indult.
A Pécsike fő célja, hogy „minél többen használják a kerékpárokat mindennapi életük során, ezzel is csökkentve a város lég- és zajszennyezését, valamint a forgalmi dugókat. Ezenkívül törekednek arra, hogy ezt a hatékony és környezetbarát alternatívát népszerűbbé tegyék a belvárosban utazók körében.
A GuraRide egy közösségi kerékpármegosztó rendszer, amely a mikro-mobilitás fenntarthatósága mellett kötelezte el magát Afrikában. Céljuk az innovatív technológiát alkalmazó közlekedés népszerűsítése, a fosszilis tüzelőanyagokon alapuló közlekedést a megújuló energiát használó, alacsony szén-dioxid-kibocsátású közlekedési lehetőségekkel szeretnék kiváltani. Az okos és az elektromos kerékpárok és rollerek egyetlen alkalmazásban jelennek meg, így felhasználóink könnyedén választhatnak az utazási preferenciáiknak megf
A nyílt, biztonságos adatok begyűjtésével, megjelenítésével és megosztásával az operációs rendszer lehetőséget nyújt a közszektor képviselőinek és a magánszektorbeli innovátoroknak az adatok megtekintésére.
A különböző közlekedési eszközök elérését a columbusi lakosok számára a Multimodális útvonaltervező alkalmazás könnyíti meg. A különböző lehetőségek közötti választást olyan személyes preferenciák kiválasztásával könnyíti meg, mint például az ár vagy a kényelem. A felhasználók egyetlen fiókkal rendelkeznek az összes közlekedési formához, így az egész útjukat kifizethetik egy kattintással, attól függetlenül. hogy egyfajta közlekedési eszközt vesznek igénybe (pl. busz) vagy több különbözőt (pl. közösségi autóhasználat, busz, közösségi kerékpárkölcsönző).
A „PROTHEUS okoshálózati projekt a városi e-mobilitásért” célja, hogy felépítse Paks városa és a környező települések számára az elektromobilitás, továbbá a kapcsolódó villamosenergia-termelés, tárolás, elosztás smart grid integrációk kistérségi hálózatát, ezzel is támogatva az új, élhetőbb és egészségesebb környezetet biztosító feltételrendszer megteremtését, továbbá az erőforrás-hatékony üzemeltetés fenntartható, megtérülő modelljének létrehozását.
A 67 ezer fős Hämeenlinna az okos mobilitásra tette a hangsúlyt, aminek pilot projektjét ökoszisztéma-fejlesztéssel kialakított közösségi megosztáson alapuló elektromos kerékpározással valósítottak meg. A fejlesztésben részt vettek a városi hatóságok, helyi vállalkozások, a helyi egyetem és más oktatási intézmények, valamint a város lakói is. A kerékpár-megosztást működtetők célja az volt, hogy versenyképes megoldást mutassanak fel az egyéni autózással, de a megszokott közösségi közlekedéssel szemben is.
A Velobike egy környezetbarát megoldás a városi közlekedésben. A kerékpármegosztó szolgáltatás segítségével felfedezhetik a várost a moszkvaiak és a turisták is egyaránt. A Velobike-ot rövid távú utazásra szánták, így a legtöbb felhasználó a metróállomások és otthona között használja a kerékpárt. A Velobike a személygépjárművek és közösségi közlekedés alternatíváját nyújtja.