Kapcsolódó alrendszer

Okos életkörülmények

Könyvtár parkok

Az 1990-es években Medellínt a világ egyik legveszélyesebb és erőszakosabb városának tartották. Azóta a város társadalmi, gazdasági és kulturális átalakuláson ment keresztül. A könyvtári parkok célja Medellín egyenlőtlenségeinek kezelése. Alapvetően a létesítményeket úgy tervezték, hogy az embereket, elsősorban a fiatalokat, becsalogassák az utcákról. A fiatalok odavonzását a filmek bemutatásával, kiállítások és színházi produkciók rendezésével érték el, valamint a helyi tehetségeknek is lehetőséget adnak a fellépésre.

Denver Urbanism

A DenverUrbanism egy blog, mely híreket, ötleteket és véleményeket közöl a Denverben működő urbanizmusról, városfejlesztésről és támogatja a város folyamatos fejlődését. A DenverUrbanism 2010 végén indult, amikor társult a DenverInfill weboldalhoz és bloghoz, amelyet 2004-ben hozott létre Ken Schroeppel, a városépítész, aki Denver belvárosában él és dolgozik.

Dadaocheng felfedezése AR/VR segítségével

Tajpej város önkormányzata a TAVAR-ral és a Chiang Wei-Shui Kulturális Alapítvánnyal való együttműködése révén hívta életre újra az 1920-as Tajpej Dadaocheng kerületet a virtuális, kibővített valóság és más legújabb 3D-s élménytechnológiák segítségével. A program segít megértetni Dadaocheng történelmét, miközben innovatív technológiákat alkalmaz a történelmi anyagok fuzionálására, ezzel könnyebben érthetővé téve kortárs hátteret.

Fenntartható Sydney 2030

A 2030-as fenntartható Sydney stratégia olyan célok összessége, amelyek meghatározzák, hogy 2030-ra Sydney zöld, globális és a lehető legjobban összekapcsolt várossá váljon. A stratégia azután jött létre, miután megkérdezték a lakosokat, a látogatókat, a munkavállalókat és a vállalkozásokat, hogy milyen várost akarnak. Az emberek azt válaszolták, hogy egy olyan várost akarnak, amely törődik a környezettel, erős gazdasággal rendelkezik, támogatja a művészetet és összekapcsolja a lakosokat egymással és a világ többi részével is.

Kiotói MI idegenvezető

A kiotói ENA egy mesterséges intelligencia álltal vezérelt városi idegenvezető chatbot. ENA a helyi adatok segítségével megadhatja a helyes utazási információkat Kiotóban és környékén. Naprakész információi vannak a helyi látnivalókról, éttermekről, boltokról, közlekedési menetrendekről. Az adatokat térképesen is meg tudja jeleníteni.

Vad terek gyermekeknek Rotterdamban

Rotterdamot 2006-ban a legkevésbé vonzó városnak választották a gyermekek felnőtté válásához. Azóta a város vezetése több mint 15 millió eurót költött a közterületek, a lakhatás és a biztonságos közlekedési útvonalak fejlesztésére, hogy gyermekbarát várost hozzanak létre.  A 'Natuurspeeltuin de Speeldernis' városi parkot átalakították természetközeli játszótérré, ahol búvóhelyet készíthetnek, tüzet rakhatnak, tutajozhatnak és sátorozhatnak a fiatal városlakók. Ez a játszótér évente 35.000 látogatót vonz.

Tirana a gyermekbarát város

Albániában az emberek számára a legnagyobb értéket a gyermekek képviselik. Ezt a tényt figyelembe véve Tirana önkormányzata kiemelt témaként kezeli a jövő nemzedék fontosságát. Olyan projekteket hoztak létre, amelyek a gyermekek számára közvetlen betekintést nyújthatnak a város működésébe. Megalapították a gyermekek önkormányzatát, napi nyitvatartási időt szánnak külön a fiataloknak, és ebben az időben különböző osztályok jöhetnek, hogy beszélgethessenek a polgármesterrel vagy valamelyik önkormányzati vezetővel.

Reszponzív utcabútorok

A projekt digitális technológiával szűri a különböző fogyatékossággal élőket, és segíti őket könnyebben és biztonságosabban mozogni a városban. A vakok, gyengénlátók, siketek és hallássérültek egy weboldalon keresztül kiválaszthatják a kívánt szolgáltatásokat. A mobiltelefonok bluetooth érzékelője a megközelített utcabútorok érzékelőihez kapcsolódva aktiválja a korábban kiválasztott funkciókat, például hang és fényjel üzeneteket.

Strøget gyalogosbarát városrész

Az 1960-as évekre a megnövekedett autóforgalom miatt használhatatlanná váltak Koppenhága belső, szűk történelmi utcái. A városvezetés 1962-ben úgy döntött, kísérleti jelleggel lezárja a keleti városrészben a Frederiksberggade és Kongens Nytorv közötti utcák egy részét a gépjárműforgalom elől. A kétéves tesztperiódus annyira jól sikerült – tisztább levegő, csendesebb környék, autómentes, gyalogosbarát közlekedés, elégedett helyi lakosok és látogatók –, hogy a tesztidőszakot követően állandó jelleggel, további utcákat és tereket bevonva korlátozták a belvárosban az autóforgalmat.