Kapcsolódó alrendszer

Okos emberek

Városi adatok elemzése iskolákban (Urban Data School)

A Urban Data School egy olyan kezdeményezés, melynek célja az adatalapú íráskészség fejlesztése az általános és középiskolákban. A kezdeményezés a Milton Keynes iskoláival dolgozik közösen, hogy a tanulók kritikusan elemezhessék a komplex okos város adathalmazokat, elsajátítsák az adatírás-olvasási készségüket, és megvizsgáljanak bizonyos városi kérdések, problémákat. Az adatalapú íráskészség fejlesztése fontos az innovatív tudásalapú gazdaság alapjának megteremtéséhez.

Huawei - Okos oktatás

A Huawei egy olyan összehangolt  globális IKT alapú e-oktatás fejlesztésen  dolgozik, amely különböző  oktatási vállalkozások együttműködésével, több szinten kínálhat megoldást a képzési területeken. Az első szint a  felhő alapú oktatás, amely az erőforrások hatékony megosztását segíti a dikákok között a  digitális campus pedig lehetővé teszi a vezetékes és vezetéknélküli szolgáltatások megfelelő összehangolását. A fejlesztés egyik legfontosabb eleme az  interaktív osztályterem, amely biztosítja a HD alapú videók használatát és erősíti az  interaktív kommunikációt az oktatásban.

Bioblitz

BioBlitz Melbourne városának első jelentős tudományos programja a városlakók számára, ahol a szakértők és a közösség tagjai együtt dolgozhatnak, hogy felfedezzék, dokumentálják és ismerkedjenek a városban megtalálható növény- és állatfajokkal. A legutóbbi BioBlitz 2016. március 4-én és 5-én került megrendezésre. Az eseményen 744-en vettek részt 27 féle tevékenységben, mint például madarak megfigyelése a Royal Parkban, rovarok azonosítása a Westgate Parkban és növények meghatározása a Fitzroy parkban.

NI Mentor Program

Az NI Mentor Program célja, hogy a diákokkal játékos módon, már egészen kicsi korban megismertessük a digitális írástudás fejlesztéshez nagyban hozzájáruló okos és programozható eszközöket, megszerettessük a természettudományokat és megismertessük velük a mérnöki gondolkodásmód alapjait, hogy a későbbiekben többen válasszák a tudományos és mérnöki pályát karrierként. Már ma is szembesülünk olyan megoldandó feladatokkal, amelyek kezeléséhez becslések szerint 2020-ra 26%-kal több mérnökre és természettudósra lesz szükségünk.

Iskolai jelenlét felügyelet (NFC-alapú regisztrációs rendszer)

NFC technológián alapuló, jelenlétet regisztráló rendszer. Egy névre szóló, érintés nélküli technológiával ellátott okoskártya és egy NFC-képes okostelefon vagy kártyaolvasó segítségével érkezéskor és távozáskor regisztrálja a rendszer a diákokat. Ez automatikusan bekerül az online naplóba, a tanároknak így nem kell külön adminisztrálniuk, valamint a szülők is automatikus értesítést kaphatnak mobiltelefonjukra gyermekük érkezéséről és távozásáról.

Neptun (online oktatási adminisztrációs rendszer)

A Neptun Egységes Tanulmányi Rendszer a felsőoktatási intézmények (egyetemek, főiskolák) tanulmányi és pénzügyi adminisztrációját, oktatási, oktatásszervezési feladatainak regisztrálását és információs rendszerét látja el. Az SDA Informatika Zrt. által kifejlesztett program egy komplex tanügyi rendszer, mely a felsőoktatási intézményekben általánosan használható, alakítható formájú, és paraméterezhetőségének köszönhetően figyelembe veszi az intézmények egyéni sajátosságait is.

Edukey (biometrikus kulcs)

Az EduKey egy biometrikus kulcs, melynek segítségével biztosítható a személyre szabott hozzáférés a különböző tananyagokhoz. Az eszköz egy kis számítógép, amely USB-porton keresztül kapcsolódik bármely eszközhöz, és saját operációs rendszert futtat. A kulcs regisztrált tulajdonosa bármely eszközön hozzáférhet személyre szabott beállításaihoz, tartalmaihoz.

Eskuola 2.0 (digitális oktatási platform)

Az Iskola Program 2.0 keretében a baszk kormányzat határozott lépést tett az infokommunikációs technológiák oktatásba való bevezetésére. Az általános iskolák harmadik oktatási ciklusát teljesen digitalizálták. A tanárok részére képzéseket szerveznek, melyek során elsajátítják a különböző, a technológiai váltáshoz kapcsolódó új szoftvereket és oktatási módszereket. Az új oktatási platformhoz multimédiás tartalmakat építenek ki.

CISCO Connected Learning (digitális oktatási platform)

A program arra fókuszál, hogy az Internet of Things (a Dolgok Internete) segítségével hogyan tudják az iskolák a diákokat a tanulás irányában elkötelezettebbé tenni, hogyan tudják csökkenteni költségeiket, és hogyan tudják növelni a tanuláshoz való hozzáférést. Az egyetemek és főiskolák számára segít az intézmények közötti együttműködésben, a távolságok csökkentésében, személyre szabott tanulási lehetőségek kialakításában, illetve többféle biztonsági megoldást is kínál.