Pontevedra városvezetése egy autómentes városmodellt hozott létre. A modell központi gondolata az, hogy a város megfelelő működéséhez szükséges autók száma jóval alacsonyabb, mint gondolnánk, ugyanakkor gondoskodni kell a városi közlekedés hatékony és dinamikus működéséről, az összetett igények kielégítésével. A hagyományos városmodellek leginkább a gépjárművekre összpontosítanak, míg a gyalogosokat szinte teljesen figyelmen kívül hagyják. Pontevedra vezetése a gyalogosokat (és kerekesszékeseket) helyezte el a mobilitási hierarchia tetejére, majd kerékpárokkal, tömegközlekedéssel és végül a személykocsival közlekedőket. Az óváros részt, mintegy 300.000 négyzetmétert, sétálóövezetté alakították át, a felszíni parkolókat és a közlekedési lámpákat megszüntették. A város szélére építették az új földalatti parkolókat. Ez az intézkedés nemcsak a közlekedésre hatott ki: a szén-dioxid kibocsátás 70%-kal csökkent, a városból már nem el, hanem beköltöznek, és a városlakók egészségére és kapcsolataira is pozitívan hatott a beavatkozás.